H Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης ή SEO (Search Engine Optimization) αγγλιστί, είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία που χωρίζεται στη δομή, στο περιεχόμενο και στα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός ιστότοπου, ούτως ώστε αυτός να είναι φιλικός προς τους χρήστες, αλλά και τις μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου, ωστόσο η δωρέαν, η φτηνή παροχή της, μπορεί να φτάσει μέχρι ένα σημείο και σε αυτό φτάνουν όλοι οι συνάδελφοι, που όλοι τους κατέχουν εξαιρετικά τηην δουλειά τους, ωστόσο το σημείο αυτό και χρονοβόρο είναι και μέχρι ενός σημείου μπορεί να φτάσει.
Το istosch data & web center, δεν υπόσχεται πράγματα ανέφικτα που βρίσκονται μόνο στη σφαίρα της φαντασίας και της ψηφιακής ονείρωξης, ορισμένων πωλητών που τάζουν λίμνες για να αποδείξουν ότι ξέρουν και μπορούν να φέρουν και λίμνες.
Το istosch data & web center, έχει ως μότο την ρεαλιστικότητα και τις δυνατότητες που μέχρι σήμερα και χωρίς μεγάλα κόστη(αφού για παραπέρα αδυνατεί η μεγάλη πλειοψηφία των πελατών) να αποδείχνει σε αυτούς, ότι " εκεί που φτάνει το χεράκι σου να κρεμάς το καλαθάκι σου".
Οι υπερφίαλοι και εκτός πραγματικότητας στόχοι, χωρίς να μπει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη, σε πολλές περιπτώσεις πολλές φορές περισσότερο από το κόστος της κατασκευής, φιλοξενίας και ανάπτυξης μιας ιστοσελίδας, το ξεκαθαρίζει εξαρχής, ως ανέφικτο και ψευδή στόχο, που μπορεί να εμπεριέχει σε μεγάλο βαθμό πολλές δόσεις αυταπατών, αλλά επειδή "το ψέμα έχει κοντό ποδάρι" και οι σχέσεις μας με τους πελάτες, δεν θέλουμε να είναι μόνο εμπορικής φύσης, αλλά έντιμης και να καθίστανται όσο το δυνατόν περισσότερο ανθρώπινες και λειτουργικές, γινόμαστε τόσο ξεκάθαροι εξ’ αρχής, όσο και δυσάρεστοι.
Το δωρεάν SEO όχι μόνο αδυνατεί να πραγματοποιήσει υψηλούς στόχους, αλλά ακόμα κι αν τους επιτύχει, στα αποτελέσματα είναι πενιχρά, ειδικά όταν σε ένα επαγγελματικό χώρο υπάρχουν πολλοί παρόμοιοι επαγγελματικοί κλάδοι και έχουν κοινή, η έστω κοντινή έδρα.
Το istosch data & web center, όχι μόνο δεν μπαίνει στην διαδικασία να τάξει και δεν «τάζει λαγούς με πετραχήλια» προσπαθώντας να αποδείξει ότι τους βγάζει μέσα από καπέλα!
Το istosch data & web center δεν είναι κάποιος μαθητευόμενος μάγος, δεν είναι πολύ περισσότερο, κάποιος αστός μαυρογιαλούρος πολιτικός που εξαγγέλλει επενδύσεις που θυμίζουν λεκάνες αποχωρητηρίου, θέλοντας να εξαγγείλει το όποιο αφήγημα του και να πουλήσει την πραμάτεια του με κάθε τρόπο, ούτε, θα προσπαθήσει να δημιουργήσει προσδοκίες για " ποτάμια θα σας φέρουμε και γεφύρια θα σας φτιάξουμε", αυτά μακριά από εμάς.
Το istosch data & web center, θα σας πάει την επισκεψιμότητα αρκετά ψηλά, αλλά αυτό αντικειμενικά δεν φτάνει, όταν αυτό πραγματοποιηθεί με τους δωρεάν τρόπους που παρέχουν οι λέξεις κλειδιά, η χρησιμοποιήσει την οποιαδήποτε ενέργεια που χρησιμοποιεί ως πατέντα για την αύξηση της επισκεψιμότητας, που επαναλαμβάνουμε δεν θα μας οδηγήσει στα επιθυμητά αποτελέσματα που είναι η αύξηση των πωλήσεων, όποιος το λέει αυτό, μάλλον δεν κάνει καλά την δουλειά του και παίρνει στο λαιμό του, ολόκληρο τον κλάδο, τουτέστιν πράττει άλογα και το λιγότερο αντισυναδελφικά.
Ο Βασικός Στόχος είναι η κατάταξη ενός ιστότοπου στις υψηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης του διαδικτύου, ώστε να αυξηθεί ποιοτικά και ποσοτικά ο αριθμός επισκεπτών του και γι αυτό δεν φτάνουν μόνο οι λέξεις κλειδιά όπως συνηθίζεται να λέγεται από διάφορους κύκλους, που προσφέρουν μάλλον κακές και αναληθείς(άθελα τους) πληροφορίες.
Αν Αυτές οι λέξεις έφταναν από μόνες τους, γιατί δεν μπορούν να επιφέρουν επιθυμητά αποτελέσματά τουλάχιστον άμεσα, αλλά ούτε και σε ένα εξάμηνο όπως αυτό πραγματοποιούνταν παλαιότερα.
Τεχνικές Συμβουλές για την κατανοήση του SEO, που όπως προαναφέραμε, μόνο όταν χορηγηθούν οι μηχανές αναζήτησης και τα κοινωνικά δίκτυα, μόνο τότε, θα μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα, αλλά και τότε η απόσβεση, δεν γνωρίζουμε πόσο αποτελσματατική θα είναι!!!
Το SEO χωρίζεται σε On Site και Off Site.
α) Με τον όρο On Site SEO ή On Page SEO εννοούμε τις διαδικασίες βελτιστοποίησης στη δομή, στο περιεχόμενο και στα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός ιστότοπου, ώστε να είναι φιλικός προς τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης.
Η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας On Page ή On Site περιέχει πολλές τεχνικές, μερικές από αυτές είναι η βελτιστοποίηση της ταχύτητας, της ασφάλειας και του κώδικα ενός ιστοτόπου.
β) Ενώ με τον όρο Off Site SEO ή Off Page SEO αναφερόμαστε στις ενέργειες οικοδόμησης εξωτερικών συνδέσμων (back links) προς έναν ιστότοπο, με σκοπό την κατάταξή του σε υψηλότερες θέσεις στα οργανικά (φυσικά-μη διαφημιστικά) αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.
Η διαδικασία δεν είναι δωρεάν όταν θέλει κάποιος πελάτης άμεσα αποτελέσματα, για τα οποία εξαρτώνται μια σειρά από παράγοντες, το όποιων τα κόστη είναι δαπανηρά και πολύ μεγάλα, όλα τα παραπάνω δρουν μέχρι ένα σημείο .
Οι βασικές τεχνικές για την δωρεάν βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης περιλαμβάνουν τα εξής. Δημιουργία ή βελτίωση του περιεχομένου ώστε να είναι φιλικό και ενδιαφέρον στον επισκέπτη αλλά και προσπελάσιμο από τις μηχανές αναζήτησης όπως το Google, Yandex, Baidu, Duck Duck go go, Yahoo, Bing κοκ.
α)Λέξεις κλειδιά στον τίτλο και στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά μιας σελίδας και των στοιχείων της (ALT, rel, title, κλπ)
β)Λέξεις κλειδιά σε συνδέσμους από άλλες ιστοσελίδες προς μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα
γ)Λέξεις κλειδιά που εμφανίζονται μέσα στο κείμενο της ιστοσελίδας
H Δημοτικότητα μιας ιστοσελίδας όπως μετράται από τους αλγόριθμους κατάταξης (PageRanks)
Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στην ιστοσελίδα ώστε να βοηθά στην καλύτερη κατάταξη της στις μηχανές αναζήτησης είναι η συνάφεια (relevancy) μεταξύ του τίτλου, της περιγραφής, των λέξεων κλειδιών και του περιεχομένου της κάθε σελίδας.
Βασικό ρόλο, παίζει ο τίτλος κάθε σελίδας.
Θα πρέπει να περιλαμβάνει όσο το δυνατό περισσότερες από τις λέξεις-κλειδιά που έχουν καθοριστεί, αλλά ο τίτλος καλό είναι να παραμένει μικρότερος από τους 70 χαρακτήρες. Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις ετικέτες h1 και h2.
Η χρήση των λέξεων-κλειδιών δεν είναι και τόσο ζωτικής σημασίας για την επισήμανση ενός ιστοτόπου από τις μηχανές αναζήτησης αν κι αυτές δεν είναι και τόσο αδιάφορες, αλλά από μόνες τους δεν φτάνουν, αν αυτός δεν πληρωθεί και όλες οι δωρεάν προσπάθειες έχουν ταβάνι που ουσιαστικά μας πνίγει, γιατί συμπιέζει προς τα κάτω τους ενδιαφερόμενους, ωστόσο είναι απαραίτητη.
Αν στον ιστοτόπο περιλαμβάνονται περισσότερες από μια σελίδες, οι λέξεις-κλειδιά πρέπει να εμφανίζονται σε όλες.
Ένας β ασικός παράγοντας, επίσης, είναι οι λέξεις-κλειδιά να συμπεριλαμβάνονται όσο το δυνατό περισσότερες φορές στον κορμό του κυρίως κειμένου της σελίδας (body text).
Αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης τις "ψάχνουν" και στο κυρίως κείμενο. Αν δε συναντήσουν μια λέξη-κλειδί στο κυρίως κείμενο, απλά μάλλον την αγνοούν.
Ακόμα κι αν δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στο να μην γίνεται "υπερβολική επανάληψη" (flood) των λέξεων-κλειδιών, οι μηχανές αναζήτησης μπορεί να τη θεωρήσουν ανεπιθύμητη ("keyword spam").
Μόλις δημιουργήσετε το κείμενο σας, είναι απαραίτητο να δείτε πόσες λέξεις κλειδιά έχετε τοποθετήσει στο άρθρο σας (keyword density) που ποσοστιαία καθορίζεται κατά μ.ο στο 5-8%.
Οι ιστοσελίδες μπορςί να γίνονται ελκυστικές με τις εικόνες, άλλα όχι για τις Μηχανές Αναζήτησης.
Αυτό ισχύει για τους επισκέπτες της σελίδας, όχι όμως και για τις μηχανές αναζήτησης, οι οποίες δεν είναι ικανές να εντοπίσουν εικόνες.
Με την ασαφή απάντηση πάλι λέξεις-κλειδιά, είτε για σελίδες, άρθρα, κατηγορίες, ετικέτες, ακόμα και για τις εικόνες που τοποθετούνται στον ιστοχώρο σωστά και κατευθυνόμενα και πάλι η εύρεση είναι αμφιβόλου αξίας και στην πραγματικότητα δεν δίνονται πραγματικά αποτελέσματα.
Στο Διαδίκτυο κυκλοφορούν προγράμματα (συνήθως επί πληρωμή) αλλά και εταιρείες, τα οποία και οι οποίες, με μια επαναλαμβανόμενη συνδρομή(δηλαδή, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό) αναλαμβάνουν να εντοπίζουν τις 500 ή 1000 "κορυφαίες" λέξεις-κλειδιά και να τις αποστέλλουν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στους χρήστες τους, ωστόσο και πάλι το αποτέλεσμα δεν θα είναι καθόλου γρήγορα η απόσβεση του .
Σίγουρα δίνουν περισσότερο αποτελεσματικά, αλλά καλό θα ήταν οι προσδοκίες να μην υπερβαίνουν τη λογική και την μέχρι τώρα εμπειρική γνώση, όπως επίσης δίνουν τις πιο σωστές κατευθυντήριες γραμμές για τη βελτιστοποίηση, (πολλές φορές δωρεάν προς άγραν και εντυπωσιασμό πελατίας) , χωρίς όμως να αποδίδουν αντικειμενικά εφόσον είναι δωρεάν, ειδικά όταν υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση και συσσώρευση επαγγελμάτων σε έναν γεωγραφικό χώρο.
Αμφιλεγόμενο σημείο, ωστόσο, παραμένουν οι μετα-επισημάνσεις (META tags).
Δεν έχει διαπιστωθεί επακριβώς πόσο προσμετρώνται από τις μηχανές αναζήτησης, ωστόσο η σύσταση των ειδικών είναι να συμπληρώνονται σωστά τα πεδία μετα-επισημάνσεων για λέξεις-κλειδιά και μετά-περιγραφή (Meta-description)
Για να έχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα χρειάζεται να γίνει διεξοδικός έλεγχος των κύριων ανταγωνιστών μας αλλά και μια έρευνα πάνω στις λέξεις-κλειδιά με εργαλεία.
Όταν δεν γίνει μια σοβαρή δουλειά πάνω στο θέμα αυτό, συχνά το SEO αποτυγχάνει και επίσης καταλήγουμε να βρισκόμαστε συνεχώς σε ένα φαύλο κύκλο στον οποίο «δοκιμάζουμε λέξεις-κλειδιά και δεν βλέπουμε αποτέλεσμα».
Πρέπει να αναγνωρίσουμε πως υπάρχουν πολλοί περισσότεροι παράγοντες που ενδέχεται να συμβάλλουν αρνητικά ή θετικά στην προσπάθειά μας.
Οι τελευταίες έρευνες των μηχανών αναζήτητσης δείχνουν ότι η πιθανότητα εγκατάλειψης μιας σελίδας (Bounce rate) αυξάνεται κατά μ.ο 32% όταν ο χρόνος φόρτωσης της σελίδας κυμαίνεται από 1 έως 3 δευτερόλεπτα.
Το ποσοστό εγκατάλειψης ανεβαίνει στο 90% όταν ο χρόνος φόρτωσης κυμαίνεται στα 5 δευτερόλεπτα, ενώ αν για τη φόρτωση της σελίδας χρειαστούν 10 δευτερόλεπτα το ποσοστό εγκατάλειψης αυξάνεται στο 123% και γι αυτό το ον λόγο σημαντικό ρόλο παίζει το bandwidth, ενός webSERVER.
Όσο πιο φτηνό το μίσθωμα του, τόσο μεγαλύτερο το χρονικό διάστημα φόρτωσης της σελίδας, γι αυτό το λόγο οι φτηνοί webSERVER είναι κόκκινο πανί για μας και δεν τους προσφέρουμε για κανένα λόγο για φιλοξενία.
Για τις μηχανές αναζήτησης, ένας καλός χρόνος φόρτωσης μιας σελίδας είναι ένα σημάδι μιας υγιούς ιστοσελίδας που ευχαριστεί τους πελάτες και ως εκ τούτου θα πρέπει να ανταμείβεται με υψηλότερη κατάταξη.
Όλες οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν μια μέτρηση που καταγράφουν το Αποτέλεσμα της Ταχύτητας Σελίδας (Page Speed score) και ο μ.ο τους τείνει σε μια ομοειδή κλίμακα μεταξύ 0 – 100 μονάδων.
Όσο καλύτερος είναι ο χρόνος φόρτωσης ενός ιστοτόπου, τόσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία που λαμβάνει.
Όλες ανεξαιρέτως οι μηχανές αναζήτησης
θεωρούν, ότι ένας ιστότοπος έχει καλές επιδόσεις αν έχει βαθμολογία από 85/100 και πάνω.